Dünya Sağlık Örgütü (DSÖ) Yanlışlıkla Yayınladı. Üzücü Haberi Sonra Sildi

Dünya Sağlık Örgütü'nün (WHO) yanlışlıkla yayımladığı bir belgede, koronavirüs tedavisi için umut olabileceği düşünülen "Remdesivir" ile ilgili raporun sonucunu paylaşmış oldu.

Dünya Sağlık Örgütü (DSÖ) Yanlışlıkla Yayınladı. Üzücü Haberi Sonra Sildi ABONE OL

Dünya Sağlık Örgütü'nün (WHO) yanlışlıkla yayımladığı bir belgede, koronavirüs tedavisi için umut olabileceği düşünülen "Remdesivir" adlı antiviral ilacın ilk tam kapasiteli klinik denemelerinin başarısızlıkla sonuçlandığı bildirildi.

Raporda Çin'de 237 hastayla yapılan denemede ilacın hastalara faydası olmadığı ve kan dolaşımı sistemindeki patojenlerin varlığını azaltmadığı belirtildi.

İlacın üreticisi Amerikan Gilead Sciences şirketi ise çalışmanın sonuçlarının yanlış aktarıldığını savundu.

Denemeyle ilgili rapor, DSÖ'nün kamuya açık klinik denemeler veri tabanında yayımlandı. Örgüt, bir süre sonra yanlışlıkla yayımlandığını söylediği raporu kaldırdı.

Testler sırasında 159 hastaya Remdesivir, 79 hastaya da plasebo verildi. Bir ay sonra ilacın verildiği hastaların yüzde 13,9'u hayatını kaybetti. Plasebo verilen hastaların ise yüzde 12,8'inin öldüğü belirtildi. Raporda "Remdesivir'in klinik ve virolojik bir faydası görülmedi" denildi.
 
Raporda "Remdesivirin klinik ve virolojik bir faydası görülmedi" denildi. Gilead ise Afrika'da Ebola salgınında da denenen ve başarısız olan ilaçla ilgili denemenin sonuçlarının yanlış yansıtıldığını, Remdesivir'in hafif belirtiler gösteren hastalarda faydalı olabileceğini savundu. Gilead Sözcüsü, düşük katılım nedeniyle denemenin erken sonlandırıldığını, bu nedenle sonuçların istatistiksel açıdan anlamlı olmadığını söyledi. Sözcü, devam eden diğer denemelerin ilaçla ilgili daha net bir tablo ortaya koyabileceğini belirtti.

Kaynak:Hürriyet Gazetesi

Güncelleme Tarihi: 24 Nisan 2020, 18:22
YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner4