Mağdur olan Taşeron İşçiler için yeni KHK çıkarılsın önerisi

MHP Grup Başkanvekili ve Samsun Milletvekili Erhan Usta, TBMM Genel Kurulunda taşeronlara kadro verilmesi hakkında konuştu. Usta, “Bütün bu mağduriyetin önüne geçilmesi lazım. En önemli şey de adalettir, adaletten ayrılmamak lazım. Tekrar bir KHK olur, kanun olur -her ne olacaksa artık- veya idarelere bu konuyla ilgili bir onay vererek, daha üstten yapılacak bir işlemle mağduriyetler giderilmelidir” dedi.

Mağdur olan Taşeron İşçiler için yeni KHK çıkarılsın önerisi

%70 ŞARTI: İŞİ YARIM BIRAKMAMAK LAZIM

Usta sözlerine “Güzel bir iş yapıldı, bu işi biz de destekliyoruz ancak işi yarım bırakmamak lazım.” diyerek başladı ve  “Neredeyse 1 milyona yakın insana bu kadroyu verirken, bunu mutlak suretle hak etmiş olan ancak KHK'deki belki ufak bir maddeden dolayı bu hakkı alamayan bir kısım vatandaşımız var. Şöyle ki: KHK'de 4 tane şart ileri sürülüyordu kadro alınabilmesi için; ihale konusu işte çalışacak personel sayısının ihale dokümanında belirlenmesi, çalışma saatlerinin tamamının idare için kullanılması, işlerin süreklilik arz etmesi ve son madde olarak da yaklaşık maliyetin yüzde 70'lik kısmının asgari işçilik maliyetinden oluşması. Şimdi ihalede bu dört şarttan üç tanesini taşınmasına rağmen, yani normal bir taşeron işçisi nasıl çalışıyorsa bu vatandaşlarımız da o şekilde çalışıyor olmasına rağmen bu % 70 şartını yerine getiremediği için bu insanlara kadro verilmemesi gibi bir durum söz konusu.” dedi. SASKİ’deki sayaç okuyucularından, Samsun Hastanelerindeki bilgi işlem personellerinden, Karayolları bakım ve onarımında çalışanlardan, kamuda kiralık araç şoförlerinden örnekler vererek mağduriyetleri dile getirdi.

KİTLER VE SOSYAL YARDIMLAŞMA VAKIFLARI

Kamu iktisadi teşekküllerinin (KİT’lerin) hiçbirinin kapsama alınmadığını dolayısıyla bu kuruluşlarda çalışan yaklaşık 50 binin üzerinde taşeron işçi kapsam dışı kaldığını vurgulayan Usta, “Sosyal yardımlaşma vakıflarında çalışan insanlarımız var, yaklaşık on bin kişi. Biliyorsunuz, sosyal yardımlaşma vakıfları ciddi bir iş görüyor, ciddi bir hizmet görüyorlar; kullandıkları kaynak kamu kaynağı, yaptıkları iş aslında bir kamu görevi; işe alınış tarzlarına baktığımızda işte, bir memurda aranan şartların hepsi aranıyor, sınavla giriliyor, lisans mezunu olma şartı aranıyor yani tamamen bir memuriyete giriş şartlarını da taşıyor bu arkadaşlar fakat bunlar bu kapsamda değerlendirilmiyor, bunlara da kadro verilmedi.” dedi.

4 ARALIKTAN ÖNCE ÇALIŞANLAR

USTA, “Bunun dışında, biliyorsunuz, kadroya geçirilme şartlarından bir tanesi 4 Aralık 2017 tarihi itibarıyla taşeronda çalışıyor olmaktır. O gün işe başlamış olsa dahi bu arkadaşlarımıza kadro veriliyor. Bundan bir şikâyetimiz yok. Ancak diyelim ki bir gün önce işten çıkarılmış olan, belki on yıldır bir kurumda çalışıyor olan kişilere de, çalışanlara da kadro verilmesi bir zarurettir; bunun verilmemesi hiçbir şekilde hakkaniyete uygun düşmeyecektir. Bu konuda da Hükûmetin tedbir alması gerekir diye düşünüyorum.” dedi.

YENİ BİR KHK

Erhan USTA sözlerini “Bütün bu mağduriyetin önüne geçilmesi lazım. En önemli şey de adalettir, adaletten ayrılmamak lazım. Tekrar bir KHK olur, kanun olur -her ne olacaksa artık- veya idarelere bu konuyla ilgili bir onay vererek, daha üstten yapılacak bir işlemle mağduriyetler giderilmelidir” diyerek tamamladı.

Güncelleme Tarihi: 20 Ocak 2018, 14:20
YORUM EKLE
YORUMLAR
tesekurler sayin vekilim emeklisi dolan arkadaslarin maduriyeti neolocak bunlari sizler olmadan cozemezler
tesekurler sayin vekilim emeklisi dolan arkadaslarin maduriyeti neolocak bunlari sizler olmadan cozemezler - 2 yıl Önce

bayram
bayram - 2 yıl Önce

Sayın vekilim adalette bahsediliyoda bir gün çalışana kabıro varda. On yılcslışan 50 yaşında günündolmuş emeklisin bin tl aylık buinsanların cocuklar nasıl okuyacak kendi nasıl geçinecek.eli yaşındakini işeal emeklin dolana kadar calış diğer emekli olanlar sende fon kapısında dilen bu insanlar ihdiyacı olmada taşıronda calışırm taktir sizin sayın vekilim bu konuyu meclise taşdığınız için teşekürler

bayram
bayram - 2 yıl Önce

Sayın vekilim adalette bahsediliyoda bir gün çalışana kabıro varda. On yılcslışan 50 yaşında günündolmuş emeklisin bin tl aylık buinsanların cocuklar nasıl okuyacak kendi nasıl geçinecek.eli yaşındakini işeal emeklin dolana kadar calış diğer emekli olanlar sende fon kapısında dilen bu insanlar ihdiyacı olmada taşıronda calışırm taktir sizin sayın vekilim bu konuyu meclise taşdığınız için teşekürler

Mukadim  akgün
Mukadim akgün - 2 yıl Önce

4 aralik sonrasi feryat teryat isyan ocaklar sönüyor issizizzzzzz Allahdan korkunn

Mukadim  akgün
Mukadim akgün - 2 yıl Önce

4 aralik sonrasi feryat teryat isyan ocaklar sönüyor issizizzzzzz Allahdan korkunn

bayram
bayram - 2 yıl Önce

Sayın orhan usta emeklisi doldu diye bin tl ye emekliye sevk edilen biz mağdurlar nasıl gecinek 60 yaşın üzerinde binlerce emeklisi dolmuş 5.6 bin tl alanları görmuyormu bu devlet zaten emekli olsa bu insanlar dört bi beş yü tl alacak yani göre göre biz garibanlarımı görüyorlar bukonuyu bizat cumhur başkaanımıza iletirsen menmun oluruz biz gariban lar kime ulaşa bilir vekili görör oda kanun böyle neyapalım der sanki bu kanunu başka meclis yapmıs neyapalım anca Allah haval ediyorum saygılar

bayram
bayram - 2 yıl Önce

Sayın orhan usta emeklisi doldu diye bin tl ye emekliye sevk edilen biz mağdurlar nasıl gecinek 60 yaşın üzerinde binlerce emeklisi dolmuş 5.6 bin tl alanları görmuyormu bu devlet zaten emekli olsa bu insanlar dört bi beş yü tl alacak yani göre göre biz garibanlarımı görüyorlar bukonuyu bizat cumhur başkaanımıza iletirsen menmun oluruz biz gariban lar kime ulaşa bilir vekili görör oda kanun böyle neyapalım der sanki bu kanunu başka meclis yapmıs neyapalım anca Allah haval ediyorum saygılar

bayram
bayram - 2 yıl Önce

Sayın orhan usta emeklisi doldu diye bin tl ye emekliye sevk edilen biz mağdurlar nasıl gecinek 60 yaşın üzerinde binlerce emeklisi dolmuş 5.6 bin tl alanları görmuyormu bu devlet zaten emekli olsa bu insanlar dört bi beş yü tl alacak yani göre göre biz garibanlarımı görüyorlar bukonuyu bizat cumhur başkaanımıza iletirsen menmun oluruz biz gariban lar kime ulaşa bilir vekili görör oda kanun böyle neyapalım der sanki bu kanunu başka meclis yapmıs neyapalım anca Allah haval ediyorum saygılar

SIRADAKİ HABER

banner4