Bugün 24 Temmuz Gazeteciler ve Basın Bayramı!
24 Temmuz hava çok sıcak diye kutlanmıyor ve etkinlik yapılmıyor sanırım...
24 Temmuz gazetecilerin bayramı diye geçsede basın mensupları özellikle 10 Ocak Çalışan Gazeteciler Gününü tam manasıyla kutlar.
O da öyle bayram havasında da değil.
Bayram havası dediğimiz günlerde eğlence olur, çalgı çengi olur, oyun havası olur, etkinlik olur, program olur, olur da olur...
Fakat her meslek dalında olduğu gibi bizim meslek dalında da havalar parçalı bulutlu. ..
Cemiyetler, dernekler, platformlar...
Kağıt üstünde herşey güzel fakat yan yana gelince birlik ve beraberlikten bahsedenler nerdeyse boğaz boğaza gelecek...
Yani öyle dışardan görüldüğü gibi toz pembe değil, siyah beyaz...
Bugünün anlam ve önemine binaen 19 Mayıs Gazeteciler Cemiyeti Başkanımız Yusuf Ziya Çakır da bir açıklama yaptı.
Başkanımız "Basının Önündeki Engeller Kalkmalı" dedi.
Evet yasal mevzuatlar, ekonomik ve diğer konular açısından gazetecilerin de sorunları çok büyük.
Gazeteci işini yapar? Bakın iş diyorum sizin bir işiniz varsa bizim de bir işimiz var.
Siz bu işinizle ailenize bakıyor, evinizi geçindiriyorsanız. Gazeteci de bunları yapmak ve hayatta kalmak zorundadır.
Herkes bir mücadele içinde fakat basının önünde engellerin kalması için gazetecilerin önce bir ve beraber olması gerekiyor.
Bazıların (sözüm meclisten dışarı) kendi şahsi menfaatleri doğrultusunda hareket ettiği ve ikili oynadığı için bu engellerin kalması da zor olur.
Siz ve meslektaşlarınız güçlü olacaksınızki önünüze duran engelleri birlikte kaldırabilesiniz.
Ha belkide o engelinde kalması işinize geliyor o da olabilir.
O yüzden bir konuyu düşünürken derinlemesine düşüneceksiniz.
Bir iş olmuyorsa belki de olmasını istemeyen, en çok isteyendir. Bu şehirde kimlerin nereleri aldığını ya da neler aldığını çok iyi bilir ama kimse senini çıkarmaz...
Bizde istedik ama olmadı fakat olmamayışının sebebini hep karşıda aradık ve onu tepe koyduk.
Samsun'un kaderi de bu sanırım ne desek boş. Çare mi? çare birlik ve beraberlikte, tek seslilikte. .. Siyasi slogan gibi oldu ama bence bu hayatta siyasetsiz hiç bir şey olmaz. Öyle dışardan sallamayla olacak iş değil.
Sonuç olarak hayırlısı olsun diyor tüm meslektaşlarımın bayramını tebrik ediyor, kutlama mesajı atan değerli okurlarımıza da teşekkür ediyorum.
Basının önündeki engel yine basındır!!!
Ekleme: 24.07.2025 10:43
Tahmini okuma süresi: 3 dakika